Matematik ve Oyun Programlama - Missile Command - Final

Hiçbir ödül veya karşılık beklemeden kendinizi iyi hissetmek adına en son ne yaptığınızı hatırlıyor musunuz? Bu öyle değişik bir iç motivasyon ki kendinizi bir amaca adayarak hareket etmenizi sağlıyor. Karşılaşılan engeller engel olmaktan çıkıyor ve anlamak istediğiniz şeyler haline geliyor. En azından ben birkaç haftadır böyle hissediyorum. Cevval bir oyun programcısı olmak ya da akademide bu alana dair dersler vermek gibi bir amacım yok ama çok güçlü bir iç motivasyonum var; öğrenmek… [Daha fazla]

Matematik ve Oyun Programlama - Missile Command - Bölüm 2

Bir önceki programımızda Atari'nin efsane oyunlardan Missile Command'in arkasındaki matematik enstrümanları incelemeye başlamıştık. İkinci bölümde ise zeminin orta noktasına ve şehrin biraz yukarsına füze bataryamızı yerleştiriyoruz. Bu füze bataryası, oyuncu mouse imlecini ekranda hareket ettirdikçe oraya doğru dönecek bir çizgiden ibaret esasında. Oyuncu mouse imlecinin olduğu yerde sol tuşa tıklarsa da bataryanın namlu ucundan bu noktaya doğru sevimli ve mavi renkte minik bir dörtgen fırlıyor. Herhangi bir zamanda sahnede sadece üç tane mermi oluyor. Hatta füze bataryası 30 derecenin altına veya 150 derecenin üstüne hareket edemediği gibi ateş de edemiyor. Diğer yandan mermi, mouse ile tıklanan ilk noktaya vardığında sahneden kaldırılıyor. Mermiler belli bir hızda ama şehre inen füzelerden azıcık daha hızlı şekilde hareket ediyorlar. [Daha fazla]

Matematik ve Oyun Programlama - Missile Command - Bölüm 1

Uzun bir süredir Rust programlama dili ile hobi amaçlı uğraşıyorum. Son birkaç aydırda Rust tarafında kullanılan oyun motorlarını kurcalamaktayım. Ancak birkaç haftadır amacım oyun programlamada kullanılan temel matematik enstrümanları öğrenmek. Bana göre bu alanda ilerleyebilmemin en iyi yolu bilinen oyunların birer klonunu yazmaya çalışmak. Onca vektör, açı, nokta çarpım problemini işledikten sonra ilk gözüme kestirdiğim zamanın efsane Atari oyunlarından olan Missile Command. Kaynaklara göre seksenli yılların en kült oyunlarından birisi olarak karşımıza çıkıyor. Oyunda ekranın üst kısmında rastgele açılarda ve sayıda füzenin üssümüze inişine şahit oluyoruz. Oyuncu üssün tam orta yerinde duran füze rampasında ateş ederek şehre inen füzeleri patlatmaya çalışıyor. Görüntü tamamen piksel hareketlerinden oluşmakta ve benim asıl ilgilendiğim oyunun arkasındaki olası matematik hesaplamalar. [Daha fazla]